7 grudnia 2003, 16.00 - 17.30 | Pokaz slajdów

PERU I BOLIWIA – OD PIEKŁA AMAZONII PO SZCZYTY ANDÓW

Anna i Marcin Bonikowscy
festiwal-2003-7-1-bg

fot. Anna i Marcin Bonikowscy

festiwal-2003-7-2-bg

Peru to kraj, pełen kontrastów – setki kilometrów pustyń i amazońska dżungla, pełne ptactwa i uchatek wyspy i zwieńczone lodowcami szczyty, wielkie metropolie i zagubione wioski Indian.
Naszą podróż po Peru rozpoczęliśmy w Limie, potem pojechaliśmy do Cusco, gdzie zwiedziliśmy zabytki świętej doliny rzeki Urubamby- Sacsayhuaman, Olantay-tambo, Pisac z wspaniałym targiem. I w końcu legendarne Machu – Picchu.
Z Cusco udaliśmy się koleją do Puno nad jeziorem Titicaca 3820mnpm zwiedzaliśmy wyspy pływające Uros i wyspę Taquile.
Pojechaliśmy do Boliwii. Boliwia to kraina niebotycznych szczytów, bezkresnego Altiplano i nieprzebytej dżungli. Prawdziwym skarbem tego kraju są barwni Indianie z dumą kultywujący swoją tradycję, przyjaźni i otwarci, zawsze chętnie służący pomocą. W Boliwii zagłębiliśmy się na samo dno „zielonego piekła” amazońskiego parku MADIDI. Potem udaliśmy się na dalekie południe, pomknęliśmy dżipem przez olbrzymie salary do najbardziej odludnych i nierealnych miejsc na ziemi – pustynnych gór pogranicza boliwijsko – chilijskiego. I dalej przez Pustynię Atacama do Peru na półwysep Paracas by podziwiać kolonie Ptactwa i Lwów Morskich na wyspach Ballestas.
Na koniec spędziliśmy dwa tygodnie w górach Cordillera Blanca z najwyższym szczytem Huascaran 6768 m npm, wymarzonym celem podróży.

festiwal-2003-7-3-bg

fot. Anna i Marcin Bonikowscy

festiwal-2003-7-4-bg

Anna i Marcin Bonikowscy
Są lekarzami, od ponad 10 lat razem wspinają się i podróżują. Ich pasją jest fotografia. Ulubione miejsca to dzikie góry, klasztory buddyjskie, dziewicze plaże, tropikalne lasy. Ulubione tematy to pejzaż, ludzie, obrzędy, zwyczaje i (od wyprawy do RPA) zwierzęta. Ich fotograficzny dorobek obejmuje już sporą część naszego globu i ciągle rośnie.