2 grudnia 2006, 11.00 - 12.30 | Pokaz slajdów

TYBET – PODRÓŻ W MIEJSCA NIEZWYKŁE

Iwona i Jurek Maronowscy

Kham – wschodni, zielony Tybet. W pobliżu przełomów Jangcy i Mekongu żyją Tybetańczycy, których stroje i ozdoby zaskakują każdego. Odwiedzimy piękny klasztor Tagong i nomadów, którzy mieszkają w namiotach zwanych Ba i wypasają jaki na rozległym płaskowyżu. We wschodnim Tybecie góruje najwyższy szczyt gór Sino-Tybetańskich Gongga Shan 7556 m. Jej…

Czytaj dalej…

2 grudnia 2006, 13.30 - 15.00 | Pokaz slajdów

NA ANDYJSKICH SCIEŻKACH – BOLIWIA, CHILE, PERU

Anna i Marcin Szymczakowie
fot. Anna i Marcin Szymczakowie

Wschód słońca zastaje nas na wysokości blisko sześciu tysięcy metrów. Mozolne podejście rozpoczęliśmy już cztery godziny wcześniej po to, by najtrudniejszą część lodowca pokonać jeszcze w nocy. Wtedy lód jest twardy, a szczeliny nie tak niebezpieczne jak w ciągu dnia. Wspinaczkę kontynuujemy przez rozległe pola penitentów, czyli tak zwanych śniegów…

Czytaj dalej…

2 grudnia 2006, godz. 16.00 - 17.30 | Pokaz slajdów

SOWY – NA TROPACH STRZYG

Artur Tabor (1968-2010)

Fotograf przyrody Artur Tabor poświęcił osiem lat na dokumentowanie życia sów występujących w Polsce. To bardzo trudne wyzwanie – sowy są niezwykle skryte i czujne, aktywne głównie nocą, kiedy ludzkie zmysły zawodzą. Mało kto wie, że w naszym kraju regularnie wyprowadza lęgi dziewięć gatunków sów, wśród nich prawdziwe giganty, jak…

Czytaj dalej…

2 grudnia 2006, 18.30 - 20.00 | Pokaz slajdów

WŚRÓD PAPUASÓW

Żaneta i Jacek Govenlockowie

Nasza wyprawa do Papui Zachodniej na wyspie Nowa Gwinea miała na celu poznanie życia i obyczajów papuaskich plemion Dani, Yali, Korowai i Kombai. Aby dotrzeć do odciętej od cywilizacji centralnej Papui wyczarterowaliśmy od lokalnych misjonarzy samolocik. Tereny te to niewysokie góry pokryte gęstą dżunglą zamieszkałe przez plemię Yali. Większość napotkanych…

Czytaj dalej…

3 grudnia 2006, 11.00 - 12.30 | Pokaz slajdów

NORWEGIA – ZEW PÓŁNOCY

Konrad Konieczny

Norwegia przyciąga podróżników ostatnimi w Europie dziewiczymi terenami. Tutaj mieści się największy na kontynencie lodowiec Jostedalsbreen, bezkresny płaskowyż Hardangervidda oraz słynny Sognefjorden, najdłuższy i najgłębszy fiord na ziemi. Wyprawa na Północ to nie tylko podróż w przestrzenia, ale także w czasie. W niezwykłym otoczeniu fiordów, ukryte przed mroźnym wiatrem, do…

Czytaj dalej…

3 grudnia 2006, 13.30 - 15.00 | Pokaz slajdów

ZANSKAR – SZLAKIEM HIMALAJSKICH KARAWAN

Katarzyna i Andrzej Mazurkiewiczowie

Stare karawanowe szlaki prowadzą do leżącego w Himalajach dawnego królestwa Zanskar. Pustynne, kolorowe góry, malownicze wioski, świat kultury tybetańskiej a nade wszystko serdeczni ludzie sprawiają, że chętnie tam wracamy. W tym roku po raz pierwszy wybraliśmy się do Zanskaru zimą. Przełęcze na letnich szlakach są wtedy zasypane śniegiem. Jedyna możliwość…

Czytaj dalej…

3 grudnia 2006, 16.00 - 17.30 | Pokaz slajdów

ETIOPIA – TAJEMNICA ZAKLĘTA W DREWNIANEJ SKRZYNI

Zbigniew Borys

Etiopia…, no cóż. Gdy pierwszy raz tam zawitałem, z przewodnikiem Lonely Planet i „Cesarzem” Kapuścińskiego w plecaku, nie zdawałem sobie sprawy jak bardzo ten kraj mną zawładnie. Uczyłem się go od pierwszych kroków po ulicach Addis Abeby, trzeciego największego miasta Afryki. Podobno z Addis się ucieka. Ja jednak, trochę w…

Czytaj dalej…

TRYPTYK HIMALAJSKI - PAKISTAN, TYBET, NEPAL | Pokaz slajdów

TRYPTYK HIMALAJSKI – PAKISTAN, TYBET, NEPAL

Piotr Morawski (1976 - 2009)

Kiedy schodziliśmy pokonani w zeszłym roku z Annapurny, już zaczynaliśmy snuć plany na kolejny rok. Zaczęło się od tego, że chcieliśmy po prostu wrócić do Sanktuarium, a skończyło na projekcie, który wypełnił nam całe lato roku obecnego: Tryptyk Himalajski. Najpierw aklimatyzacja – jedziemy do Tybetu na Cho Oyu (8201). Chcemy…